Kulinaria

Jarmuż i jego właściwości

Wizaż

Fryzury, które będą modne w tym roku


Wiadomości

  • Jak rozpoznać zapalenie pęcherza?

    Jak rozpoznać zapalenie pęcherza?

    Zapalenia pęcherza to dość powszechny i dokuczliwy problem. Przydarza się osobom w każdym wieku – dzieciom, młodzieży, dorosłym. Najczęściej jednak dotyka dzieci oraz kobiety, szczególnie te będące w ciąży. Z czego to wynika? Jak rozpoznać zapalenie pęcherza i przede wszystkim jak mu zapobiegać oraz czym leczyć? Podpowiadamy. Przyczyny zapalenia pęcherza Zapalenie pęcherza jest jedną z forma zakażenia układu moczowego. Te są powodowane przez różnego typu drobnoustroje – m.in. gronkowca, chlamydie czy pałeczkę okrężnicy. Sprawcą infekcji najczęściej bywa ta ostatnia. Występuje ona naturalnie w układzie pokarmowym, kale oraz w okolicach odbytu. Kiedy jej bakterie przenikną do cewki moczowej, zaczynają ekspresowo się namnażać i wędrują ku pęcherzowi, przylegając do jego ścian. Gdy tak się stanie, możemy mówić o stanie zapalnym pęcherza. Jeśli podejmiemy szybką interwencję – możliwe jest ich skuteczne wyeliminowanie, a


  • Mode kolory w sezonie wiosna-lato 2019

    Mode kolory w sezonie wiosna-lato 2019

    Zbliża się sezon wiosna-lato 2019, jakie zatem kolory będą modne? 1. W tym sezonie modne będą wszelkie odcienie zieleni. Khaki, neonowa zieleń, czy też kolor świeżo zmielonego pieprzu. Tegoroczna zieleń będzie królować nie tylko na ubraniach, ale również na butach. Warto zatem zaszaleć i kupić np. zgniłozielone bojówki. 2. ,,Living Koral" to kolor niezwykle stylowy i wyrazisty. Przypomina zabarwieie morskich koralowców.  W tym przypadku również mamy szerokie pole do popisu. Od kapeluszy, poprzez sukienki, płaszcze, aż po buty i to wszystko w odcieniach intesywnego koralu. 3. ,,Pastelowy błękit" ahhhh...cóż to za niesamowity odcień niebieskiego. Warto wrócić do tak zwanego ,,spranego jeansu". Pastelowe dodatki w postaci torebek, pasków czy butów zdecydowanie powinny zagościć w szafie. 4. ,,Słoneczna cytryna". Dopiero co skończyła się zima. Nasze organizmy potrzebują zastrzyku energii  i oto jes


  • Dieta poprawiająca kondycję włosów

    Dieta poprawiająca kondycję włosów

    Twoje włosy są słabe i wypadają na potęgę? Przyczyną mogą być przeróżne choroby, ale również pozimowe niedobory witamin. W co zatem warto wzbogacić codzienną dietę, aby przywrócić dobrą kondycję włosom? Niedobory witamin A, C, E, z grupy B oraz mikroelementów w dużej mierze przyczyniają się do osłabienia włosów.  Witamina C jest bardzo istotnym składnikiem biorącym udział w syntezie kolagenu. Usprawnia krążenie oraz likwiduje wpływ stresu i zanieczyszczeń środowiska na nasze włosy. Niedobór witaminy C powoduje rozdwajanie i ich łamliwość. Produkty bogate w witaminę C: czarna porzeczka; maliny; jagody; natka pietruszki; kapusta kiszona; szpinak; jarmuż; owoce cytrusowe. Kolejną witaminą jest witamina A, która pobudza mieszki włosowe do wzrostu. Przy jej niedoborze zauważymy suchość oraz łamliwość końcówek. Produkty bogate w witaminę A: brokuły; owoce dzikiej róży; dynia; jarmuż; olej rybi; natka pietruszki; morele; kapust


  • Jarmuż i jego właściwości

    Jarmuż i jego właściwości

    Jarmuż w ostatnim czasie zdobył ogromną popularność, wyprzedzając nawet szpinak ilością swych zdrowotnych właściwości.  Jarmuż jest ciemnozielonym warzywem z rodziny kapustnych. Posiada mocno pokarbowane, duże, rozłożyste liście w kolorze mniej lub bardziej fioletowym. W smaku podobny jest do kapusty pekińskiej. Zawiera bardzo dużą ilość składników odżywczych oraz małą kaloryczność. Posiada właściwości antynowotworowe, ale aby je zachować musi być gotowany na parze maksymalnie 3-4 minuty. Jarmuż jest źródłem: - Witaminy C; - Witaminy K; - Witaminy A; - Witaminy z grupy B; - Karotenoidy (beta- karoten, zeaksantyna i luteina); - Sulforafan ( silny antyutleniacz, chroniący przed nowotworami); - Błonnik; - Chlorofil; - Wapń; - Kwas foliowy; - Potas. Jarmużu można używać zamiast kapusty do gołąbków, do koktajli czy surówek.


  • Soki odchudzające cz. II

    Soki odchudzające cz. II

    Poniżej przedstawiamy kolejne przepisy na soki wspomagające odchudzanie.   1. Z pomidorami Pomidory są bardzo dietetyczne, w 94 % składają się z wody i zawierają duże ilości błonnika. Są źródłem witamin takich jak C, K, E, B1, B2, B6, kwasu foliowego oraz biotyny. Poza tym posiadają również składniki mineralne sód, potas, fosfor, magnez, wapń, żelazo, miedź, cynk, mangan. Składniki: - 2 pomidory ze skórką; - 1/2 ogórka ze skórką; - 1 szklanka wody; - 1 łodyga selera. Sposób przygotowania: Wszystkie składniki umyj, obierz i pokrój na mniejsze kawałki, zmiksuj i dodaj wodę. Sok należy wypić od razu po przygotowaniu. Doskonale zastąpi pierwszy posiłek. Pij go przez dwa tygodnie, a następnie zrób przerwę.   2. Z kiwi Kiwi ma zawartość potasu podobną do banana. Pestki tych owoców są


  • Soki odchudzające cz. I

    Soki odchudzające cz. I

    Odchudzanie bardzo często kojarzy nam się z torturami. Rozważamy różne dostępne możliwości aby zgubić kilka zbędnych kilogramów. Mamy dla Was propozycję na pogodzenie przyjemnego z pożytecznym, czyli odchudzające soki owocowe. Poniżej przedstawiamy przepisy na soki, które wspomagają proces odchudzania. 1. Z bananem Banan zawiera  wiele minerałów takich jak: jod, żelazo, fosfor, cynk, magnez, wapń, selen czy fluor. Jest również źródłem witamin: z grupy B: B1, B2, B12 oraz C, A, D i E. Owoce te bogate są też w trzy cukry a mianowicie fruktozę, glukozę i sacharozę, dzięki którym mamy więcej energii niż po zjedzeniu np. czekolady. Owoce te także doskonale wspomagają trawienie dzięki zawartym w nich błonniku. Składniki: - 1 gruszka; - 1 banan; - 1 plaster ananasa; - 1 plaster papai; - 1 porcja melona; - 1/2 szklanki wody. Spo


Forum

Ogłoszenia

Co? Gdzie? Kiedy?

Baza Firm

Blogerzy

pełna wersja portalu