:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
Motoryzacja, Mercedes - zdjęcie, fotografia
splendo.pl 23/02/2012 09:10

Nowy Mercedes SL63 AMG czeka już na linii startu. Kolejna odsłona mocarnego roadstera zachwyca lekką konstrukcją i zużywa o 30 proc. mniej paliwa od poprzednika. Moc 395 kW (537 KM) lub 415 kW (564 KM) przy masie własnej równej 1845 kg zapewnia niedoścignione wrażenia z jazdy.

- Nowy SL 63 AMG dołącza do modeli SLS AMG oraz SLK 55 AMG i kompletuje rodzinę naszych potężnych roadsterów. To kolejne arcydzieło ze stajni Mercedes-AMG – wyznaje Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH.
Najmocniejszy roadster w klasie
Po raz pierwszy Mercedes SL63 AMG dostępny będzie w dwóch wersjach mocy. 5,5-litrowa, podwójnie doładowana jednostka V8 generuje moc 395 kW (537 KM) oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z pakietem AMG Performance wartości te szybują do, odpowiednio, 415 kW (564 KM) oraz 900 Nm. Wynik? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,3 lub 4,2 s, a od 0 do 200 km/h – 12,9 lub 12,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie) lub 300 km/h w wersji uzbrojonej w pakiet AMG Performance (również ograniczona elektronicznie). Średnie zużycie paliwa obu wariantów wynosi 9,9 l/100 km (cykl NEDC), o 30 proc. mniej niż w przypadku poprzednika (14,1 l/100 km).

W pogoni za mocą i wydajnością, widlastą „ósemkę” (oznaczenie M157) wyposażono w bezpośredni strumieniowy wtrysk benzyny, aluminiową skrzynię korbową, podwójne turbodoładowanie, cztery zawory na cylinder, system zarządzania alternatorem oraz funkcję ECO start/stop. Zoptymalizowany pod względem masy układ wydechowy AMG z dwiema podwójnymi końcówkami wydechu odpowiada za niepowtarzalną ścieżkę dźwiękową.

Inteligentna, lekka konstrukcja: aluminiowe nadwozie i włókno węglowe
Niewielkie zużycie paliwa nowy SL 63 AMG zawdzięcza głównie lekkiej konstrukcji, wykorzystującej aluminiowe nadwozie – nie tylko o 110 kg lżejsze w porównaniu do stosowanego w poprzedniku, ale i znacznie sztywniejsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Do budowy osłony zbiornika paliwa projektanci zastosowali jeszcze lżejszy magnez, a do słupków A – wysokowytrzymałe rury stalowe.
Dodatkowo, po raz pierwszy w historii produkowanego wielkoseryjnie samochodu, plastikowe poszycie tylnej klapy wypełnia ekstremalnie sztywne włókno węglowe. Masa klapy, zaprojektowanej specjalnie dla SL 63 AMG, spadła względem konwencjonalnie wykonanego elementu o 5 kg.

Wszystkie wspomniane wysiłki sprawiły, że nowy Mercedes-Benz SL 63 AMG waży 1845 kg – o 125 kg mniej od swojego poprzednika.

Sportowe zawieszenie AMG z układem Active Body Control
Lekka konstrukcja nie dotyczy jedynie nadwozia SL 63 AMG. Z aluminium wykonano zwrotnice i wahacze w 4-wahaczowym zawieszeniu przednim oraz niemal wszystkie elementy wielowahaczowego zawieszenia tylnego. Redukcja masy nieresorowanej zwiększa zarówno zwinność pojazdu, jak i komfort tłumienia nierówności.
Inżynierowie z Mercedes-AMG pozostają wierni aktywnemu zawieszeniu ABC, w którego zmodernizowaną wersję uzbrojono nowego SL 63 AMG. W fazie opracowania i testów układu jezdnego największy nacisk położono na precyzję prowadzenia. Za naciśnięciem przycisku kierowca może zadecydować, czy preferuje sportowe nastawy z ograniczonymi do minimum przechyłami nadwozia (tryb „Sport”), czy też woli subtelną charakterystykę trybu „Comfort”, stworzoną z myślą o pokonywaniu długich tras.
Aby osiągnąć właściwą dla modeli AMG dynamikę jazdy, w SL 63 AMG zwiększono negatyw kół i całkowicie zmienioną elastokinematykę zawieszenia.

7-stopniowa, sportowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT
Także charakter skrzyni biegów kierowca może dostosować do swoich potrzeb. 7-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT pracuje w jednym z czterech trybów: „C” (Controlled Efficiency), „S” (Sport), „S ” (Sport plus) oraz „M” (Manual). W trybie „C” aktywna jest funkcja ECO start/stop, wyłączająca jednostkę napędową podczas postoju. Kolejne przełożenia załączane są gładko i przy niższych prędkościach obrotowych. Ruszanie odbywa się wtedy zazwyczaj z drugiego biegu. W kolejnych trybach skrzynia pracuje z większą werwą, a funkcja ECO start/stop pozostaje uśpiona. Przekładnia dysponuje także funkcją podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji oraz RACE START.

Wysokowydajny, kompozytowy układ hamulcowy AMG
Za skuteczne wytracanie dowolnej prędkości odpowiada układ hamulcowy AMG z kompozytowymi tarczami o wymiarach 390 x 36 mm i sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi oraz pełnymi tarczami o wymiarach 360 x 26 mm i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi na osi tylnej.
SL 63 AMG opuszcza fabrykę na pięcioramiennych obręczach, zaopatrzonych w opony 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Opcjonalne, kute obręcze z palety AMG Performance Studio z ogumieniem 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 20 z tyłu (na życzenie dostępne w kolorze matowej czerni, z wykończonym na wysoki połysk rantem) pomagają ograniczyć masę nieresorowaną.
Design: wysmakowany i atletyczny
Kolejny roadster spod szyldu AMG już na postoju zdradza swój potencjał. Napięte linie SL-a wzbogaciły się wydatne wloty powietrza i charakterystyczne dla modeli AMG oświetlenie LED w przednim zderzaku, tylny spojler i wydatny dyfuzor z podwójnymi końcówkami wydechu oraz o dyskretny emblemat „V8 BITURBO”, skryty w skrzelach przednich błotników.
Tradycyjnie, wraz z kolejnym modelem ze stajni AMG debiutuje limitowana edycja „Edition 1″. SL 63 AMG „Edition 1″ uzbrojony jest m.in. w system ogrzewania karku AIRSCARF, pakiet AMG Performance, ekskluzywną tapicerkę designo w kolorze klasycznej czerwieni lub niewinnej bieli z kontrastującymi przeszyciami, nagłośnienie harman/kardonŸ Logic 7Ÿ oraz czarną podsufitkę designo. Pokryte unikalnym lakierem designo magno crystal silver nadwozie spoczywa na kutych obręczach AMG w kolorze matowej czerni. W kabinie czeka zestaw welurowych wykładzin designo ze skórzanym obszyciem.

Zwycięska formuła: Mercedes-Benz SL od AMG
Najmocniejsze odmiany SL-a należą do najpopularniejszych modeli z Affalterbach. SL 55 AMG z doładowanym motorem V8 znalazł w latach 2001-2007 rekordową liczbę 21,5 tys. nabywców i do dziś pozostaje najlepiej sprzedającym się autem spod szyldu AMG. W latach 2008-2011 sprzedano niemal 5 tysięcy egzemplarzy SL 63 AMG, zasilanego wolnossącym silnikiem V8. Łącznie, sprzedaż obu wersji sięgnęła ponad 26,5 tys. sztuk.

Źródło: informacja prasowa

Reklama

Mercedes SL63 AMG 2012 komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez splendo.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"