:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Kawa Illy jest OK

Kawa,  - zdjęcie, fotografia
splendo.pl 02/02/2012 12:49

Tytuł „Kawa Illy jest OK” został przeze mnie przemyślany. To znaczy, każdy tytuł jest przeze mnie przemyślany, ale w tym przypadku szczególnie chcę go rozbudować. Wielu z nas lubi dobre rzeczy, nie pije byle czego, nie zadowala się marketowymi, zbyt popularnymi, ot, masowymi markami, a jednak nie znajduje czasu i głowy, by latać za trudno dostępnymi i niebotycznie drogimi kawami, herbatami, winami. Tym wszystkim, którzy żyją szybko, ale nie godzą się na bylejakość, polecić mogę włoską markę kawy Illy. Jest dobra zwłaszcza do ekspresu ciśnieniowego. Na co dzień, w domu, choć można też z czystym sumieniem wpaść na filiżankę do Espressamente Illy, jeśli akurat się jest w stolicy.


Kawa Illy jest w porządku. Oczywiście to nie jakość przyprawiająca o zawrót głowy, nie myślcie, że jej smak i aromat będą się wam śnić po nocach. Ale jeśli do codziennego użytku chcemy wybrać dobrą kawę, taką, która sprawić ma nam po prostu przyjemność, polecam Illy.

Illy to kawa ze średniej półki, choć oczywiście lansowana jako ta z najwyższej, luksusowa. Osobiście plasuję ją nieco wyżej niż Lavazzę, choć to ta półka właśnie. Skąd to wyróżnienie? Za czekoladową nutę, tę odrobinę aromatycznej głębi, która pozostaje w ustach i nozdrzach. Za nieco więcej smaku (jest i trochę kwaskowatości i goryczy). I za naturalną, dominującą, może karmelową słodycz.

Nasza bohaterka ma już dość długą tradycję. Firmę, która stworzyła tę arabikową mieszankę, założył w 1933 roku Francesco Illy, który od początku dbał o prestiż marki. Z sukcesem, jak widać, bo dziś „Illy” to nie tylko srebrna puszka pełna wyselekcjonowanych ziaren, to również sieć 130 kawowych lokali rozproszonych po całym świecie, choć ponad jedna trzecia z nich zlokalizowana jest na terenie rodzimych Włoch. Espressamente Illy znajdziemy też na na Marszałkowskiej w Warszawie. Spółkę Illycafe prowadzi obecnie wnuczek Francesca – Andrea Illy.

Nie jest moim celem ocena tej kawiarnianej sieci, stawiającej na nowoczesność i stylową powściągliwość. Wielu uważa, że styl to niegodzien włoskiej malowniczości, inni zachwycają się prostotą Espressamente Illy. Dla jednych za drogo, dla innych za tanio. Dość, że sama kawa smakuje raczej wszystkim.

Co istotne, firma od początku produkuje wyłącznie jedną mieszankę kawy. Mamy więc gwarancję, że kupując Illy, zawsze poczujemy ten sam smak. Mieszanka ta powstaje na bazie 9 gatunków arabiki z Ameryki Południowej, Środkowej, Etiopii i Indii. Jak twierdzi producent (osobiście tego nie weryfikowałam), ziarna selekcjonowane są laserowo. Ponoć w fabryce Illy podczas jednego procesu produkcyjnego kawę poddaje się 114 kontrolom. Ziarna prażone są dopiero po sporządzeniu mieszanki, a potem kawę chłodzi się w specjalnych silosach. Jakość Illy została już potwierdzona nagrodami, między innymi „Premio Brasile” dla najlepszej wyprodukowanej kawy Arabica.

A teraz ceny. „Illy” nie znajdziemy w każdym supermarkecie, ale w tych największych raczej tak. No i w sklepach internetowych. Dostępna jest najczęściej w wersji ziarnistej. Puszka 250 g kosztuje ok. 35 złotych, choć możemy sobie zafundować od razu 3 kg za jakieś 400 złotych.

romka

Reklama

Kawa Illy jest OK komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez splendo.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Hoblo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"